Oorwerk maakt het verschil

Opdracht van audiciensketen Oorwerk voor schrijven advertorial over vestiging Hoogkarpsel


Oorwerk bestaat dit jaar 15 jaar en beschikt over zo’n 32 winkels door heel Nederland. De ambitie van Oorwerk is niet om de grootste audicien van Nederland te zijn, wel de beste. Een ieder die gehoorproblemen ervaart en daar professionele en persoonlijke hulp bij kan gebruiken doet er goed aan om eens vrijblijvend langs te komen op één van de vestigingen van Oorwerk. Zoals bijvoorbeeld de vestiging in Hoogkarspel waar Judith en Nathalie al jaren het vaste team vormen en er alles aan doen om elke klant met een tevreden gevoel naar huis te laten gaan.


Auke is zo’n zeer tevreden klant van Oorwerk Hoogkarspel. Al op jonge leeftijd ondervindt hij blijvende gehoorschade na een stevige middenoorinfectie. Het zijn vooral de hoge tonen die hij niet kan horen. Als veertiger laat hij zijn eerste hoortoestellen aanmeten, bij een grote audiciensketen. Een aantal jaren later vestigt Oorwerk zich in het dorp waar hij woont en hij kiest ervoor om over te stappen. “Ik merkte gelijk het verschil in benadering” vertelt Auke. “Oorwerk is heel servicegericht en de medewerkers zijn erg aardig. Ik heb me bij Oorwerk Hoogkarspel nooit klant gevoeld, ik ben gewoon Auke. Er wordt oprecht geluisterd naar wat voor mij belangrijk is en er wordt mij niets opgedrongen”. Inmiddels komt Auke al enige jaren bij Oorwerk en weet hij ze ook te vinden voor kleine onderhoudsvragen. “Ik kan ook zonder afspraak altijd even binnen stappen en word dan goed geholpen. Ik vind het opvallend hoeveel parate kennis de medewerkers van Oorwerk hebben. Ze hoeven bijvoorbeeld nooit eerst met de fabrikant te overleggen voordat ze mij kunnen helpen. Soms moet ik heel even wachten, dan krijg ik koffie. En ook die is van hoge kwaliteit!” lacht hij.


De medewerkers van Oorwerk Hoogkarspel weten inmiddels heel goed wat bij mij past. Zodoende werd ik afgelopen zomer door hen getipt over een nieuw type hoortoestel dat op de markt zou komen en dat wellicht iets voor mij zou kunnen zijn. Toen de hoortoestellen er eenmaal waren mocht ik ze eerst twee weken vrijblijvend proberen om te ervaren of ik ze inderdaad prettig vond”. Het is de gebruikelijke werkwijze van Oorwerk om een hoortoestel eerst een paar weken op proef mee te geven zodat u weloverwogen een keuze kunt maken. Het is immers niet niks waar u over beslist.

Auke probeert in dit geval de Signia Pure Charge & Go AX hoortoestellen waarbij gebruik gemaakt wordt van de allernieuwste techniek op het gebied van horen. Dit hoortoestel is namelijk het allereerste toestel waarbij niet één, maar twee processoren zijn ingebouwd – één die focust op het geluid van bijvoorbeeld uw gesprekspartner(s) en de ander die achtergrondgeluiden oppakt. Het is vergelijkbaar met een 3D film waarbij het belangrijke beeld naar voren wordt gehaald en de overige beelden naar de achtergrond verdwijnen. “Het is echt een wereld van verschil. Ik hoor nóg meer. Ik kan iedereen goed verstaan, ongeacht de ruimte. Ook kan ik gemakkelijk muziek luisteren via m’n toestellen en kan ik er zelfs de televisie en telefoon op streamen. Stel dat ik de hoortoestellen na het testen niks had gevonden, dan zou dat ook geen probleem zijn geweest”.


Aan de aanschaf van elk hoortoestel hangt een prijskaartje. “De toestellen zijn niet gratis en ik krijg ze niet vergoed door de zorgverzekeraar. Oorwerk denkt desondanks mee in wat er wél mogelijk is. En nu ik goede hoortoestellen heb aangeschaft, heb ik daar de komende jaren geen kosten meer aan. Vroeger merkte ik dat ik soms niet meedeed aan gesprekken omdat ik het niet goed kon volgen, dat maakte me onzeker. Door de kundige hulp en adviezen van Oorwerk en de fantastische hoortoestellen die zij mij aangemeten hebben, ervaar ik nu geen enkele belemmering meer in mijn leven. Oorwerk heeft voor mij echt het verschil gemaakt”.




DSCF3943.jpg

Koffie drinken?

Ben jij ook op zoek naar iemand die een vlotte tekst, artikel of advertorial voor je kan schrijven? Neem dan contact met mij op. Onder het genot van een virtuele kop koffie leren we elkaar kennen en bespreken we de mogelijkheden.

"Juno Schrijft kan als tekstschrijver en verslaggever op tekstueel gebied veel voor je betekenen. Een mooi verpakte reclame? Laat mij een advertorial voor je schrijven"
 
  • Instagram
  • Black LinkedIn Icon